به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، محمد رستگاری در برنامه تلویزیونی گفتمان شبکه یزد اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و قرارگیری آن در شاهراه شمال و جنوب و شرق و غرب کشور، باید سطح خدماترسانی مطلوبی را در اختیار کاربران راه قرار دهیم تا بتوانیم مرکزیت شبکه حملونقلی کشور را در استان یزد حفظ کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد افزود: با توجه به محدودیت منابع و گستردگی شبکه راهها باید بتوانیم با مدیریت بهینه، سطح سرویس و رویه آسفالت مطلوبی را برای کاربران ایجاد کنیم. در همین راستا در بخش ابنیه فنی و بحث رویه راهها در سال گذشته از بُعد فیزیکی و کمی، ۴۷ هزار تن آسفالت، معادل ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در شبکه جادهای انجام شد.
رستگاری اذعان کرد: در سال ۱۴۰۱ با استفاده از حدود ۷۳ هزار تن آسفالت، ۷۸ کیلومتر نگهداری راه صورت گرفت. در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز با بهرهگیری از حدود ۶۱ هزار تن آسفالت، قریب به ۶۵ کیلومتر روکش و ۸۰۰ کیلومتر نگهداری شبکه انجام شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: بر این اساس در حوزه راهها و در مقایسه با استانهای همجوار شرایط نسبی قابل قبولی را در استان یزد شاهد بودیم.
این مقام مسئول در رابطه با قراردادهای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان یزد، گفت: مجموع قراردادهای حوزه راهداری در استان در سال ۱۳۹۹ حدود ۶۴ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب به میزان ۲۰۶ و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
محمد رستگاری با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نیز مبلغ قراردادها به ۱۰۵۰ میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: عملکرد حوزه راهداری استان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲.۵ برابری داشته و نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۱۰ برابری را داشتیم که نشان دهنده رشد بالای حجم پروژههای حوزه راهداری استان است.